Montage and Image as Paradigm

Autores

  • César Huapaya (Universidade Federal do Espírito Santo – UFES, Vitória/ES, Brazil) UFES - Universidade Federal do Espírito Santo - Vitória- ES

Palavras-chave:

Montage, Image, Performance, Meta-language-s, Forms of Knowledge

Resumo

Thought as montage and image has become a revealing method in the practical and theoretical study processes of artists and researchers of the 20th and 21st centuries. This article aims to articulate three ways of thinking through montage in the works of Bertolt Brecht, Sergei Eisenstein e Georges Didi-Huberman. The philosopher and art historian Georges Didi-Huberman re-inaugurates the debate and exercise of thinking the anthropology of image and montage as a meta-language and a form of knowledge. 

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

César Huapaya (Universidade Federal do Espírito Santo – UFES, Vitória/ES, Brazil), UFES - Universidade Federal do Espírito Santo - Vitória- ES

AUGÉ, Marc; DIDI-HUBERMAN, Georges; ECO, Umberto.L’Expérience des Images. Bry-sur Marne: Editons INA, 2011.

BAZIN, Jean. Des Clous Dans La Joconde,L’anthropologie Autrement. Toulouse: Anacharsis, 2008.

BENSA, Alban. Le Fin de L’Exotisme: essais

d’anthropologie critique. Toulouse: 

Publicado

2022-10-12

Como Citar

Huapaya (Universidade Federal do Espírito Santo – UFES, Vitória/ES, Brazil), C. (2022). Montage and Image as Paradigm. Revista Brasileira De Estudos Da Presença, 6(1), 110–123. Recuperado de https://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/59965

Edição

Seção

Outros Temas

Artigos Semelhantes

Você também pode iniciar uma pesquisa avançada por similaridade para este artigo.