On an Impossibility of Establishing Dissent:
fragments for a small dictionary of theater pedagogy verbs
Palavras-chave:
Theater Pedagogy, Archive, Michel Foucault, Art, EducationResumo
Inspired by the archival treatment of Michel Foucault, this article stems from the investigation that mapped articles on theater pedagogy in 10 scientific journals in the field of Arts and Performing Arts. A set of 21 regular verbs was observed in this empirical archive, leading to the conducts involved therein. A sort of theater pedagogy dictionary was then organized, leveraging the serial presentation of excerpts from these articles containing these verbs. Such textual weaving reveals the machinery of veridiction pertaining to the field of theater pedagogy, evidencing a tendency towards the impossibility of establishing dissent.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.