The Black Sensible: escape routes for performances

Autores

  • José Juliano Gadelha Pesquisador colaborador do Laboratório de Arte Contemporânea da Universidade Federal do Ceará. Mestre em Arte, Mestre em Sociologia e Bacharel em Ciências Sociais pela UFC. http://orcid.org/0000-0001-5507-2376

Palavras-chave:

Art, Escape, Performance, Black, Sensible

Resumo

The article forges the principle of escape to think of the poetics of the body disappearance that encounter, in what the author calls fugitive performance, a way of making alive the modes of existence, which would be destined, by the reproductive futurism of the esthetical norm, to disappear and, consequently, to die. In a dialogue with Black Studies, anti-colonial criticism and my own thought on the sensitive field, the article traces the threads that expose the programs of re-theorization, representation, abstraction and performance underlying the traffic of the becoming-black in the arts.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

José Juliano Gadelha, Pesquisador colaborador do Laboratório de Arte Contemporânea da Universidade Federal do Ceará. Mestre em Arte, Mestre em Sociologia e Bacharel em Ciências Sociais pela UFC.

Mestre em Artes, Mestre em Sociologia e Bacharel em Ciências Sociais pela Universidade Federal Do Ceará - UFC. Pesquisador do Laboratório de Arte Contemporânea da aludida universidade.

Publicado

2022-09-27

Como Citar

Gadelha, J. J. (2022). The Black Sensible: escape routes for performances. Revista Brasileira De Estudos Da Presença, 9(4), 01–24. Recuperado de https://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/96079

Edição

Seção

Outros Temas