Topologias da Carne : creative processes in contemporary dance or how to create a Body without Organs for oneself
Palavras-chave:
Body. Intensive. Dance. Philosophy.Resumo
This work was developed in a close link to Topologias da Carne [Topologies of the Meat], a creative process in contemporary dance. From the incorporation of the concepts Body without Organs (BwO), territory, body-meat, as well as in relation to Laban's proposals for movement, the aim is to produce a transduction of the incorporeal from the concepts into micro vibrations of a dancing body. The methodology covers the exhaustive study of the concepts, in an intrinsic relation to practical experiments in dance, which can open the corporeal organizations to the experimentation of an intensive body.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.