Truth on Stage, Truth in Life: Boal and Stanislavski
Palavras-chave:
Forum Theatre, Truth, Stage, Affective Memory, Physical Actions,Resumo
In light of the
concept of scenic truth, this paper discusses the influences of the Stanislavski method in the
early experiments of the Arena Theatre of São Paulo, and also shows traces of the Russian
master’s principles in the Poetics of the Oppressed of Augusto Boal. The primary objective
of the article is to encourage the construction of Forum Theatre, which uses physical
rigor and Stanislavski’s psychological breakdown as points of departure. This work can be
developed as the actor’s internal logic during the phase that precedes the creative process,
before the intervention of audiences, and within professional staging of Forum Theatre
with more long lasting results.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.