For a Performative Theatre in Pirandello: a brief dialogue with Deleuze and the theatre of repetition
Palavras-chave:
Pirandello, Deleuze, Performative Theatre, Repetition Theatre, Maschere NudeResumo
This article is the result of practical research in the field of performing arts, with emphasis on processes and artistic achievements in studies focused in Pirandello’s scene studies. In search of a theatricality built from the intersection between theatre and performance, the dramaturgy of the Italian author is investigated from its head node: the acknowledgement by the playwright himself of the theatre’s unpower of representation. In this article, we organize documents and reflections derived from a year of practical activities around the Italian author’s scene and dramaturgy, revisited from a performative theatricality, in light of Deleuze’s concept of the theatre of repetition.Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.