Specialized Programs in Drama: a gateway to self and art in society
Palavras-chave:
Drama, Adolescents, Specialized Programs, Identity, Artistic Experiment,Resumo
This
article explores the unique contexts of two specialized drama education programs that offer
adolescents from twelve to eighteen years of age the chance to create, perform, and appreciate
works of art. Describing these two contexts helps to clarify how their respective missions support
these young people in affirming their identities and constructing their world views. The drama
program offered at La Maison Jaune, located in Quebec City, Quebec, allows students to explore
the meaning of their experience of the creative process. The Centre d’Excellence Artistique De La
Salle in Ottawa, Ontario, places drama training in a societal context where the educational practices
contribute to artistic renewal and to the collective imagination.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.