Dance, civil-military dictatorship and dance policies in ‘Quebradas do Mundaréu’ and ‘Kuarup ...’ by Ballet Stagium
Palavras-chave:
Ballet Stagium, Politics, Civil-military dictatorship, Dance, ChoreographyResumo
This article is dedicated to demonstrating that the historiography of dance in Brazil, framing and explaining the works of Ballet Stagium from the social context and subsidized by a dichotomous episteme, culminated in the abandonment of specific dance policies. The objective of the text is to analyze specific political tactics in artistic dance, employed by the company during the 1970s. Therefore, the investigation is dedicated to the works Quebradas do mundaréu and Kuarup ..., in order to restore to them their potential for politicized performance in the context in which they were produced, without being succumbed to the government policy, drawing on historical sources and guided by theories and debates existing in the field of dance studies, cultural studies and political philosophy.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.