The Motor Coordination as a Creation Device: a somatic approach in contemporary dance
Palavras-chave:
Motor Coordination, Somatic Approach, Dance, Perception, Creation Process,Resumo
This article postulates that Somatic Education integrates similar issues related to perception in both cognitive science and philosophy. It also indicates that somatic approaches can expand their area of action, overcoming their original role in health maintenance and technical improvement, to reside in the field of research and creation in dance. In order to strength the relationship between dance and somatic education, this article seeks to address some principles of Béziers and Piret’s Motor Coordination study and points out their possible unfolding in research and creation in dance through perception.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.