The Black Sensible: escape routes for performances

Autores

  • José Juliano Gadelha Pesquisador colaborador do Laboratório de Arte Contemporânea da Universidade Federal do Ceará. Mestre em Arte, Mestre em Sociologia e Bacharel em Ciências Sociais pela UFC. http://orcid.org/0000-0001-5507-2376

Palavras-chave:

Art, Escape, Performance, Black, Sensible

Resumo

The article forges the principle of escape to think of the poetics of the body disappearance that encounter, in what the author calls fugitive performance, a way of making alive the modes of existence, which would be destined, by the reproductive futurism of the esthetical norm, to disappear and, consequently, to die. In a dialogue with Black Studies, anti-colonial criticism and my own thought on the sensitive field, the article traces the threads that expose the programs of re-theorization, representation, abstraction and performance underlying the traffic of the becoming-black in the arts.

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Biografia do Autor

José Juliano Gadelha, Pesquisador colaborador do Laboratório de Arte Contemporânea da Universidade Federal do Ceará. Mestre em Arte, Mestre em Sociologia e Bacharel em Ciências Sociais pela UFC.

Mestre em Artes, Mestre em Sociologia e Bacharel em Ciências Sociais pela Universidade Federal Do Ceará - UFC. Pesquisador do Laboratório de Arte Contemporânea da aludida universidade.

Publicado

2019-11-05

Como Citar

Gadelha, J. J. (2019). The Black Sensible: escape routes for performances. Revista Brasileira De Estudos Da Presença, 9(4), 01–24. Recuperado de https://www.seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/96079

Edição

Seção

Outros Temas