If This Street Were Mine… Between Images and Childhoods: maps, tracks and traces of the body-child

Autores

Palavras-chave:

Childhood, Children, Images, Body, Education

Resumo

Drawing on the imagetic productions of children playing in the street, this paper discusses the meanings of childhood and the issues surrounding the myths of quietness and immobility of the body to learn, an idea quite present in education. By creating some connections between the images produced by children and the education of care and control, this work proposes a look at the body as power to think other ways of life and to make education with children.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Bianca Santos Chisté, Universidade Federal de Rondônia, Campus de Rolim de Moura

Doutora em Educação Matemática, professora da Universidade Federal de Rondônia, Campus de Rolim de Moura, do Departamento de Educação. Estudo e pesquiso questões relacionadas aos seguintes temas: infância, educação, experiência, produção imagética e docência na infância.

Gabriel Tenório dos Santos, Universidade Federal de Rondônia, Campus de Rolim de Moura

Licenciado em Pedagogia pela Universidade Federal de Rondônia, Campus de Rolim de Moura. Professor do segundo ano do Ensino Fundamental, na escola Centro Educacional Regina Almeida de Araujo.

Publicado

2019-11-05

Como Citar

Chisté, B. S., & dos Santos, G. T. (2019). If This Street Were Mine… Between Images and Childhoods: maps, tracks and traces of the body-child. Revista Brasileira De Estudos Da Presença, 9(4), 01–23. Recuperado de https://www.seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/92610

Edição

Seção

Outros Temas