Fossil Time: oil, art and the body in the cosmopolitics of the Anthropocene
Palavras-chave:
Body, Contemporary Art, Fossil Fuels, Anthropocene, Climate ChangeResumo
An artistic and theoretical investigation on fossil fuels, industrial agencies in nature and their reflections on social structures and power systems. With the goal of inspecting the operation of the arts in the cosmopolitical battles of the present especially in the new geological epoch called Anthropocene – the article analyses performance and sculpture as practices that could materialize crossings of temporalities and dimensions, reflecting on the encounter between the scales of the human and the planet. Bruno Latour’s Actor-network theory is a departing point for conceptual speculations, developed with the freedom and experimentation that moves artistic research.Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.