The Motor Coordination as a Creation Device: a somatic approach in contemporary dance

Autores

  • Paloma Bianchi UDESC (Universidade do Estado de Santa Catarina)
  • Sandra Meyer Nunes (Universidade do Estado de Santa Catarina, UDESC, Florianópolis, Brazil) Universidade do Estado de Santa Catarina - UDESC

Palavras-chave:

Motor Coordination, Somatic Approach, Dance, Perception, Creation Process,

Resumo

This article postulates that Somatic Education integrates similar issues related to perception in both cognitive science and philosophy. It also indicates that somatic approaches can expand their area of action, overcoming their original role in health maintenance and technical improvement, to reside in the field of research and creation in dance. In order to strength the relationship between dance and somatic education, this article seeks to address some principles of Béziers and Piret’s Motor Coordination study and points out their possible unfolding in research and creation in dance through perception. 

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Paloma Bianchi, UDESC (Universidade do Estado de Santa Catarina)

Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Teatro (PPGT) da Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)

Sandra Meyer Nunes (Universidade do Estado de Santa Catarina, UDESC, Florianópolis, Brazil), Universidade do Estado de Santa Catarina - UDESC

Professora doutora do Programa de Pós-Graduação em Teatro – PPGT/UDESC.

Publicado

2014-10-11

Como Citar

Bianchi, P., & Nunes (Universidade do Estado de Santa Catarina, UDESC, Florianópolis, Brazil) S. M. (2014). The Motor Coordination as a Creation Device: a somatic approach in contemporary dance. Revista Brasileira De Estudos Da Presença, 5(1), 148–168. Recuperado de https://www.seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/50774

Edição

Seção

Técnicas, Métodos e Abordagens Somáticas

Artigos mais lidos pelo mesmo(s) autor(es)