Copeau and Bing's Childhood Laboratories:

a group of children, the embryo of the École du Vieux Colombier

Autores

Palavras-chave:

Childhood, Theatrical Pedagogy, Jacques Copeau, Suzanne Bing, Actor

Resumo

The article presents the results of research on the child as a model in the theatrical pedagogy from the concretization, by Jacques Copeau and Suzanne Bing, of childhood laboratories. One of these laboratories – the children’s group of the Club de Gymnastique Rythmique, which is considered as the embryo of the École du Vieux Colombier – is highlighted to emphasize the role of Bing and the importance of children’s play in Copeau’s theatrical pedagogy. It is concluded that this laboratory was extremely relevant for the pedagogical preparation of Copeau and Bing as well as for the opening of research horizons, such as mime and animal imitation, later deepened at the École du Vieux Colombier.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Rodrigo Cardoso Scalari

Rodrigo Cardoso Scalari é ator, pesquisador e professor de teatro. Doutor em Estudos Teatrais pela Université Sorbonne Nouvelle - Paris 3 (França), bolsista pelo Programa de Doutorado Pleno no Exterior da CAPES (2012-2016). Mestre em Teatro pela Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP/Brasil), bolsista de mestrado pela FAPESP (2009-2010). Graduado em Licenciatura em Teatro pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS/Brasil). Entre 2010 e 2013, estudou estilos de atuação – Le Jeu, Máscara Neutra, Tragédia Grega, Máscaras Larvárias, Commedia dell’Arte, Personagens, Melodrama, Shakespeare/Tchekhov, Bufão e Clown - na École Philippe Gaulier, em Paris. Interessa-se em especial por discussões em torno da formação, do treinamento e da direção do ator.

Publicado

2022-12-23

Como Citar

Cardoso Scalari, R. (2022). Copeau and Bing’s Childhood Laboratories: : a group of children, the embryo of the École du Vieux Colombier. Revista Brasileira De Estudos Da Presença, 13(1), 1–28. Recuperado de https://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/127205

Edição

Seção

Crianças Performers