Online Larval Masks:

pedagogical challenges

Autores

  • Cláudia Muller Sachs Universidade Federal do Rio Grande do Sul / Professora

Palavras-chave:

Máscara Larvária. Jacques Lecoq. Pedagogia Teatral. Atuação.

Resumo

This article presents pedagogical procedures related to research work with larval masks, emphasizing the adaptations of the remote mode due to the COVID-19 pandemic in Brazil. Based on the practical experience of an online workshop held in 2021, the study aims to examine the specifics of the language of this mask, share practical exercises, and update and disseminate this knowledge. Based on the pedagogy of Jacques Lecoq (1921–1999), historical, conceptual and technical aspects of the use of these masks are addressed.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Cláudia Muller Sachs, Universidade Federal do Rio Grande do Sul / Professora

Atriz, diretora, professora e preparadora corporal. Doutorado em Teatro (UDESC,2014), Mestrado em Teatro (UDESC, 2004) e Especialização em Teoria do Teatro Contemporâneo (UFRGS, 2002). Estudou na École International de Théâtre Jacques Lecoq, cuja pedagogia pesquisou no mestrado e doutorado. Bolsista PNPD/Capes no Programa de Pós-Graduação em Artes Cênicas da UFRGS (2014 a 2016). Professora adjunta na UFRGS(Universidade Federal do Rio Grande do Sul) desde 2016.

Publicado

2022-07-22

Como Citar

Sachs, C. M. (2022). Online Larval Masks: : pedagogical challenges. Revista Brasileira De Estudos Da Presença, 12(3), 1–25. Recuperado de https://www.seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/123740

Edição

Seção

Performance e Formas Animadas