Dance, Bravo! Magazine, the Education of the Public: cultural reverberations of pedagogical ideas
Palavras-chave:
Dance, Education, Media, PedagogizationResumo
In order to analyze the relationships between dance and education from a perspective not limited to teaching the artistic practice, this study examined articles on dance published in the cultural magazine Bravo! (1997 to 2013). From the categorization of three major themes - classical ballet and its disciplinary content; ethnic and popular aspects of Brazilian contemporary dance; and the building of an audience for dance - an analysis of the material verified the emergence of a pedagogical bias in the magazine’s discourse, expressed in a proliferation of imperatives aimed at educating the dance audience.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.