Inhabiting as an Aesthetics of the Public: notes on the practice of theatrical habitation
Palavras-chave:
Performative Theater, Public Art. Spatial Practices, Permanency, Theatrical HabitationResumo
This article presents an excerpt from a master’s research in which the proposal was to conceptualize the practice of theatrical habitation, performed by the Teatro Público group (Belo Horizonte/MG), as both process and scenic proposition. For this purpose, the authors start from the aesthetics related to walking in order to map the theoretical field of this project, and then use other spatial practices analogous to theatrical habitation to expose their similarities and differences that justify the choice of a new nomenclature. Finally, some of the characteristics of this practice are outlined, such as the coexistence in extended temporality, as a way to think about inhabiting as an aesthetics of the public.Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.