From the Fair Theatre to the Modern Circus

Autores

  • Mario Fernando Bolognesi Universidade Federal da Bahia (UFBA); Universidade Estadual Paulista (UNESP); Pesquisador CNPq.

Palavras-chave:

Fair Theater, Montage of Attractions, Modern Circus, Alard, Astley

Resumo

The expulsion of the Italian comedians in 1697, and their meeting with the acrobats of the fairs of Paris, boosted the experimental effervescence of the forain scene. Stage body and performance procedures were associated with the varieties. The equestrian exercises, brought to Paris by Philip Astley, complemented the scenic matrix of the future circus show: the montage of attractions. The professionalization of artists and the formation of companies were also crucial for the commercial organization of the fairs and the modern circus.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Mario Fernando Bolognesi, Universidade Federal da Bahia (UFBA); Universidade Estadual Paulista (UNESP); Pesquisador CNPq.

Professor Visitante da UFBA, Universidade Federal da Bahia, junto ao Programa de Pós-Graduação em Artes Cênicas; Professor Colaborador do Programa de Pós-Graduação em Artes da UNESP Universidade Estadual Paulista.

Publicado

2020-09-12

Como Citar

Bolognesi, M. F. (2020). From the Fair Theatre to the Modern Circus. Revista Brasileira De Estudos Da Presença, 10(4), 01–17. Recuperado de https://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/106023

Edição

Seção

Outros Temas