Èmí, Ofò, Asé: Elinga and the dance of the Mulheres do Àse

Autores

Palavras-chave:

Ancestry, Decoloniality, African Diaspor, . Scenic Presence, Elinga

Resumo

The present study aims to discuss the notion of scenic presence based on the use of principles from African-diasporic cultural practices. The reflections presented emerge from the intersection between the development of postdoctoral research entitled Elinga and the performance Mulheres do Àse. It presents itself as discursive and structural basis the foundations of the Yoruba cosmogony èmí (breath of life), ofó (enchantment) and asé (vital energy) in dialogue with the concepts body-file, body-weapon, decoloniality, ritualization of the moment and scenic presence. 

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Lau Santos, UDESC- Universidade do Estado de Santa Catarina

Doutorando em teatro, departamento de artes cências/UDESC - autor do livro "tela e presença: o diálogo do ator com a imagem projetada".

Publicado

2020-06-26

Como Citar

Santos, L. (2020). Èmí, Ofò, Asé: Elinga and the dance of the Mulheres do Àse. Revista Brasileira De Estudos Da Presença, 10(3), 01–26. Recuperado de https://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/102200

Edição

Seção

Outros Temas