Times to meet

Autores

  • Glória Ferreira

DOI:

https://doi.org/10.22456/2179-8001.80133

Palavras-chave:

Interview. Statements. Photography. Critical Discours. Art History.

Resumo

The article discusses the role of interviews throughout the history of art, especially from the 1950s onwards. It points out the particularity of interviews with artists as first-person speech independent of critical evaluation and its decisive place in art criticism and history.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Glória Ferreira

Gloria Ferreira holds a PhD in Art History from Sorbonne University. She a Collaborating Professor at EBA/UFRJ and an art critic and independent curator. Her works as a curator include: Casa de Cultura Laura Alvim/2013 and 2014; Arte como questão – Anos 70, 2007; Luciano Fabro, 1997; Hélio Oiticica and Lygia Clark, 1986. She edited several books, such as Critica de Arte no Brasil: Temáticas Contemporâneas, Funarte, 2006; Arte Contemporáneo Brasileño: Documentos y Críticas/Contemporary Brazilian Art: Documents and Critical Texts, Dado, 2009; and co-edited the collections Clement Greenberg e o Debate Crítico, Jorge Zahar Editor, 1997; Escritos de Artistas 1960/1970, Jorge Zahar Editor, 2006; and Mário Pedrosa. Primary Documents, MoMA, 2015. She published Entrefalas, Zouk, 2011 and Glória Ferreira: Fotografias de uma amadora, Nau Editora, 2016

Referências

Alloway, .Lawrenve. Artists as writers, part One: Inside Informations. Artforum, março 1974.

Bickers, Patricia; Wilson, Andrew (orgs.) Talking Art. Interviews with artists since 1976. Manchester : Art Monthly / Riding house, 2007.

Blazwick, Iwona. Anatomy of the interwiew. In :Op.cit

Cabanne, Pierre. Marcel Duchamp: Engenheiro do tempo perdido. São Paulo: Editora Perspectiva, 1987.

Conversations avec Cézanne. Paris: Macula,1978.

Depoimento de Aluísio Carvão. In: catálogo Salão Preto e Branco. III Salão Nacional de Arte Moderna – 1954. Rio de Janeiro: Funarte, Intituto Nacional de Artes plásticas, !986.

Ferreira, Glória. “Fazer de um dois multiplica o rir”. In:. Revista Arte&Ensaios, Ano VI, n.6, 1999.

Ferreira, Glória. Entrefas. Porto Alegre: Editora Zouk, 2011

Fried, Michael. Aart and objecthood. Artforum, !967. Trad. bras. de Milton Machado In: Arte e objetidade. Revista Arte&Ensaios, ano IX, n. 9, 2002.

Goldwater, Robert; Treves, Marco (orgs.). Artists on Art from the XIV to the XX Cenbtury. Nova York, Pantheon Books, 1945.

Heinich, Nathalie. Du peintre à l’artiste. Artisans et académiciens à l’âge classique. Paris, Minuit, 1993

Kooning, Elaine De . So-and-so paints a Picture, Revista Art News, a partir do final dos anos 1950.

Krauss, Rosalind. La photographie comme texte: le cas Namuth / Pollock. In: Le photographique. Paris: Macula, 1990.

Lispector, Clarice. Entrevistas. Rio de janeiro: Rocco, 2007.

Lispector, Clarice. Última Entrevista concedia ao repórter Júlio Lerner, da Tv Cultura, em 1977. In : http://www.revistabula.com/503-a-ultima-entrevista-de-clarice-lispector.

Obrist, Hans Ulrich. Entrevista. (vários volumes). Rio de Janeiro: Cobogó Inhotim, 2009.

Trilogias, Conversas entre Nelson Felix e Glória Ferreira. Rio de Janeiro : Pinakotheque /Linha, 2005.

Arquivos adicionais

Publicado

2018-06-02

Como Citar

Ferreira, G. (2018). Times to meet. PORTO ARTE: Revista De Artes Visuais, 22(37). https://doi.org/10.22456/2179-8001.80133