Daniel Senise, "2892": between being and nothingness, the spectator
DOI:
https://doi.org/10.22456/2179-8001.37947Palavras-chave:
Baroque, Duchamp, Neo-classicism, Readymade, Sartre, Self and Other, The ShroudResumo
This essay investigates a work by the artist Daniel Senise entitled "2892", which at first appears to be atypical within the oeuvre. It traces the production of compositional characteristics as well as the repetition of themes and figures within other more overtly painterly works produced at the moment of conception of "2892" arguing that there is a contextual coherence within the group as a whole. Whilst almost two decades separate the conception of "2892" and its first public showing, the essay then speculates on some interesting co-relations that exist between the site in which it was shown and the trajectory that the other painterly work concurrently took.Downloads
Não há dados estatísticos.
Arquivos adicionais
Publicado
2013-03-20
Como Citar
Asbury, M. (2013). Daniel Senise, "2892": between being and nothingness, the spectator. PORTO ARTE: Revista De Artes Visuais (Qualis A2), 18(31). https://doi.org/10.22456/2179-8001.37947
Edição
Seção
Versão | Version
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista, como publicar em repositório institucional, com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista, quando for o caso.
Os artigos são de acesso aberto e uso gratuito, com atribuições próprias em atividades educacionais, de pesquisa e não comerciais.